آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع نمای خشک

آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع نمای خشک

اجرای نمای شیشه ای آرمن

نمای شیشه ای امروزه در نمای خارجی ساختمان ها به طور مکرر استفاده می شود. شفافیت و روشنایی مشخصه جدایی ناپذیر ساختمان های امروزی است. درحال حاضر شیشه بیش از هر عنصر دیگری در معماری استفاده می شود. تلفیق شیشه و فلز باعث زیبایی ساختمان ها می گردد.

مهم ترین سیستم های تلفیق شیشه و فلز
  1. نمای کرتین وال استیک
  2. نمای یونیتایز
  3. نمای اسپایدر

 

نمای شیشه ای کرتین وال استیک

اولین سیستم نمای شیشه ای، نمای کرتین وال استیک یا نمای لامل است. در ابتدا پروفایل های عمودی آلومینیومی معروف به مولیون با براکت های مخصوص و رولبولت یا جوش به سازه ساختمان متصل شده و بعد از آن پروفایل های عمودی با نام ترنزوم روی پروفایل های عمودی نصب می شوند. بعد از این مراحل لاستیک های آب بندی ، شیشه ها و بازشو نصب می گردد. نمای شیشه ای کرتین وال استیک ، نمای شیشه ای ثابتی است که یراق آلات بازشو نیز در این سیستم نصب می شود.

نمای کرتین وال استیک - نمای کرتین وال دوپوسته
سیستم نمای کرتین وال استیک

انواع شیشه کرتیل وال استیک

  • ۱.شیشه دو جداره
  • ۲.شیشه ساده
  • ۳.شیشه سه جداره
  • ۴.شیشه لمینیت
  • ۵.شیشه اسپیندرال
  • ۶.شیشه سند بلاست
  • ۷.شیشه سکوریت
  • ۸.شیشه اسمارت
  •  

فیس کپ و فریم لس دو حالت اجرایی برای تلفیق شیشه و فلز است. کاور آلومینیومی در سیستم فیس کپ بین شیشه ها وجود دارد و شیشه ها به صورت تایل های تفکیک شده از هم دیده می شوند.

در سیستم فریم لس قضیه به نحو دیگری است. شیشه ها نسبت به یکدیگر با فاصله کمی بدون هیچ گونه عنصر اضافی قرار می گیرند و با چسب سیلیکون، محکم و آب بندی می شوند. نمای خارجی ساختمان یکدست بوده و شیشه ها بیشترین مساحت نمای خارجی ساختمان را اشغال کرده اند.

سیستم های استیک یا لامل برای پروژه های با زیر بنای متوسط و کمی با مساحت بیشتر بهترین انتخاب است. از آن جایی که شیشه ها بازشو نیستند، برای پروژه های مسکونی مناسب نیست.

کرتین وال شیشه ای - آرمن کرتین وال
نمای مدرن کرتین وال شیشه ای

نمای شیشه ای یونیتایز

در این نما، پوشش های شیشه ای در کارخانه آماده شده و به صورت پازل هایی روی نما نصب می شود.

شرکت ها می توانند این نما را در حین اجرا و ساخت ساختمان و بعد از تکمیل شدن هر مرحله از ساختمان نصب کنند و به موازات مرحله نازک کاری می توان نماهای شیشه ای را نصب کرد. از آن جایی که نسبت به سایر نماها گران تر است ، مشتریان از آن کمتر استقبال می کنند. نمای شیشه ای یونیتایز، یک نمای شیشه ای ثابت است که حتی در زلزله مقاوم است و نمای خارجی ساختمان نیز آسیب نخواهد دید.

مقاومت در برابر زلزله مهم ترین مزیت زلزله است. از آن جایی که تایل ها منعطف هستند، به هنگام زلزله ،  نمای ساختمان هیچ گونه آسیبی نخواهد دید و اجتناب از کلیه خطرات جبران ناپذیر زلزله مهم ترین مزیت این سیستم است. این سیستم در ساختمان های بلند به دلیل اهمیت سرعت ساخت و هزینه زیاد، گزینه خوبی است.

نمای شیشه ای اسپایدر

شیشه ها به صورت چنگک مانند در کنار یکدیگر قرار می گیرند. شیشه های تک جداره یا دوجداره بوده و لمینیت می شوند. مشخص بودن ستون ها و کلیه یراق آلات باعث زیبایی هر چه بیشتر نمای خارجی ساختمان می شود.

شرکت های نصاب نماهای خارجی می توانند ستون های شیشه ای را نصب کنند و با این کار شفافیت بیشتر شده و نور طبیعی بیشتری به داخل ساختمان وارد می شود. این سیستم بهتر است که در فروشگاه های بزرگ و مراکز تجاری بزرگ نصب شود.

سیستم نمای اسپایدر - نمای شیشه ای اسپایدر
نمای شیشه ای اسپایدر

شیشه اسپایدری

نوع شیشه استفاده شده در نمای ساختمان، در تعیین قیمت نمای اسپایدر تاثیر به سزایی دارد.

انواع شیشه های اسپایدری
    • شیشه سکوریت: در تمرکز فشار نیروهای خارجی بر نماهای اسپایدر
    • شیشه لمینیت و سکوریت: در نماهای بیش از ۳ متر
    • شیشه های دوجداره: با جدارهای آلومینیومی و مانعی برای خروج گاز
    • شیشه کریستال: ایجاد شفافیت بیشتر برای نمای خارجی ساختمان

کارشناسان شرکت آرمن در نصب و تکمیل انواع نمای خارجی ساختمان، ازتخصص و تجربه لازم برخوردار بوده و می توانند نیازهای کاربران و مشتریان را برآورده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد