آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع نمای خشک

آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع نمای خشک

کرتین وال ، نمایی پیش ساخته و متفاوت از نماهای دیگر


کرتین وال، یکی از جدیدترین نماهای پیش ساخته و مدرن می باشد که توانسته با داشتن مزایای زیاد، محبوبیتی را در بین معماران و طراحان متخصص کسب کند. این سبک از نمای ساختمان به سه دسته ی فریم لس، فیس کپ و یونیتایز تقسیم می شود .کرتین وال مدل های مختلفی دارد که شما می توانید متناسب با سبک نمای ساختمانتان بهترین مدل را انتخاب کنید .

سیستم های کرتین وال (دیوار پرده ای )  سیستم پوشش دهنده بیرونی ساختمان می‌باشد. این نوع دیوار همانند سایر دیوارهای پیرامونی غیر سازه‌ای بوده و وظیفهٔ جدایی بیرون و درون ساختمان از هم را به عهده دارد و به همین علت از مصالح سبک ساخته می‌شود تا علاوه برکاستن از بار مرده ساختمان هزینه کمتری نیز داشته باشد. در صورت استفاده از شیشه به عنوان مصالح، می‌توان از نور طبیعی در تمام طبقات ساختمان به وفور استفاده کرد.

سیستم های کرتین وال به جز وزن خود، هیچ بار مرده ایی از سازه را حمل نمی‌کند. این نوع دیوار، فشارهای افقی باد را به وسیلهٔ اتصالات به دال و تیر و در کل خود به سازه منتقل می‌کند. سیستم نمای لامل تنها برای مقاومت ساختمان در برابرآب و هوای بیرون، نوسانات ناشی از فشار باد، نیروی زمین لرزه و نیروی حاصل از بار مرده خود دیوار طراحی و محاسبه می‌گردد.

ما در زیر برای آشنایی بیشتر شما با این مدل نمای شیشه ای و دیتیل های کرتین وال اطلاعاتی قرار داده ایم .

کرتین وال- نمای شیشه ای کرتین وال - curtain wall facade
curtain wall facade

 دیتیل های کرتین وال

کرتین وال، نمای صنعتی طراحی شده ای است که از دو قسمت تشکیل می شود. یک قسمت، ساختار اصلی سازه می باشد که از جنس آلومینیوم است و قسمت دیگر شامل شیشه، سنگ، کامپوزیت و … می باشد که بین ساختار اصلی را پر می کند. نکته ای که در این مدل ساختار حائز اهمیت می باشد این است که این نوع از نمای شیشه ای در برابر وزن حاصل از نما، نیروی وارد شده از طریق باد و یا زلزله و یا جابجایی سازه به دلیل رانش زمین و …  به صورت منعطف عمل می کند، به همین دلیل به این سبک نما، خود ایستا می گویند. این مدل نما که در مقابل آب، هوا و حرارت مقاومت بسیار خوبی دارد، به جز وزن خود قابلیت تحمل وزن بار دیگری را ندارد.

 

کرتین وال فیس کپ چیست؟

کرتین وال فیس کپ به این گونه طراحی شده است که شیشه توسط درپوش هایی نگه داری می شود؛ به این گونه که پروفیل نگهدارنده بر روی ساختار آلومینیومی پیچ می شود و سپس توسط چسب های سیلیکونی، محل اتصال شیشه ها پوشیده می شود تا از ورود هوا و آب به داخل ساختمان جلوگیری شود. شما می توانید این نوع را در مدل های نیمه درپوش دار و درپوش دار کامل درخواست دهید. شرکت آرمن به عنوان مجری نماهای خشک، بهترین و متناسب ترین کرتین وال فیس کپ را توسط ماهرترین نصاب کرتین وال برای شما نصب خواهد کرد.

کرتین وال - نمای کرتین وال - سیستم نمای کرتین وال -
آرمن مجری نمای کرتین وال

کرتین وال فریم لس چه تفاوتی با کرتین وال فیس کپ دارد؟

همانطور که گفته شد در کرتین وال فیس کپ شیشه ها توسط پروفیل هایی که بر روی آن ها قرار می گیرند نگه داشته می شود اما در نمای فریملس شیشه توسط لقمه آلومینیومی متحرک مخصوصی به ساختار وصل می شود و نگه داشته می شود و فضای بین شیشه ها توسط چسب های سیلیکونی پر می شود. نمای فریم لس نیز به زیر دسته های یو چنل و نصب بر روی فریم تقسیم می شود که از بین این مدل ها معمولا نمای فریم لس یو چنل هزینه اقتصادی تری را برای مشتری دارد. یکپارچگی و دیده نشدن درپوش آلومینیومی در ظاهر ساختمان از جمله خصوصیات فریم لس یو چنل می باشند.

نمای کرتین وال - نمای کرتین وال -
آرمن مجری نمای شیشه ای مدرن

سیستم یونیتایز از دیگر مدل های این نوع نمای شیشه ای می باشد. از آنجایی که این سیستم با تمام جزئیات لازمه در کارخانه ساخته می شود و به مشتری تحویل داده می شود مزایای زیادی را در بر دارد که در اینجا می توان به سرعت بالا در نصب این نوع نما، صرف هزینه کمتر برای نصب و نظارت بیشتر بر روی کیفیت نما و مصالح و تجهیزات استفاده شده در تولید و نصب نما اشاره کرد.

کرتین وال ها به صورت کلی دامنه ی تنوع وسیعی دارند که شامل مدل های استاندارد و یا مدل های سفارشی می شوند. از آنجایی که قیمت آنها با توجه به متراژ سطح محاسبه می شود قیمت مدل های سفارشی از قیمت مدل های استاندارد بالاتر می شود. البته شما می توانید با کمک گرفتن از مشاوران متخصص ما بهترین نما را با بهترین هزینه اجرا کنید.

 

کرتین وال - سیستم اجرای کرتین وال
نمای مدرن شیشه ای کرتین وال

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد