آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع نمای خشک

آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع نمای خشک

نمای سرامیک خشک

نمای سرامیک خشک چیست؟

نمای سرامیک خشک برای نخستین بار در سال ۱۹۷۰ در کشور ایالت متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. استفاده از نمای سرامیک خشک باعث حل مشکل فشار حاصل از باد بر نمای سازه در ساختمان های بلند و آسمان خراش ها شد.

به مرور استفاده از نمای سرامیک خشک به دلیل مزایای زیادی که با خود داشت مود تایید بسیاری از استانداردهای جهانی در صنعت ساختمان و بسیاری از طراحان و معماران مهم دنیا قرار گرفت.

نمای سرامیک خشک که به آن نمای سرامیک خشک پرسلانی هم گفته می شود جزء دسته سرامیک های پیشرفته محسوب می شود.در فرایند تولید نمای سرامیک خشک از دستگاه های پیشرفته برای ورقه ورقه نمودن استفاده می شود. همچنین استفاده از فناوری روز در مراحل پخت آن باعث شده که مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، دما و عوامل محیطی داشته باشند.

همچنین با حذف ملات در مراحل نصب سرامیک خشک نما و استفاده از پنل های آلومینیوم برای اجرای سرامیک خشک در نما باعث شده است که با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط مجری طرح حتی در برج های با ارتفاع زیاد نیز قابل اجرا باشد.

استفاده از نمای سرامیک خشک امروزه به دلیل قیمت مناسب و ویژگی هایی که دارد بسیار مورد توجه بوده است. در واقع می توان گفت که این محصولات امروزه در بسیاری از ساختمان ها اجرا می شود و با مقاومت بالایی می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد. این محصول در ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی و حتی در قسمت های داخلی ساختمان، پایانه ها، ایستگاه های مترو و غیره استفاده می شود


 آرمن طرح و نما در زمینه سیستم های نمای خشک به عنوان مجری و مشاور پروژه های بزرگ فعالیت دارد در صورت تمایل به همکاری مشترک یا دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

سرامیک خشک - سیستم نمای سرامیک خشک - آرمن مجری نمای خشک

کرتین وال

با پیشرفت صنعت ساختمانی به تدریج دیوار های حجیم گل و خشت و سنگ و گل و همچنین انواع نماهای سنگی یا آجری جای خود را به نماهای مدرن و پیشرفته امروزی مانند سیستم کرتین وال و انواع دیگر آن داده اند.

سیستم کرتین وال (Curtain wall systems) در ترجمه و معادل فارسی به آن دیوار پرده ای گفته می شود. این نوع نما شبیه به پرده و حائل بین دو فضا است که کاملا سبک و قابل انعطاف بوده که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است نمای کرتین وال بسیار زیبا و سبک می باشد. این نوع نماها هیچ باری از ساختمان را به دوش نمی کشند و فقط نیروی وزن خودشان و دیگر نیرو های جانبی نظیر باد را تحمل می کنند.

مجری نمای شیشه ای کرتین وال

نام دیگر سیستم کرتین وال، سازه های خود ایستا است، برای این که این نوع نما کاملا مجزا عمل می کند و فقط فشاره وارده از سمت خود را تحمل می کند. این نماها انواع و اقسام و زیادی در بازار محصولات ساختمانی دارد؛ و از مهمترین و پرکاربردترین آنها که حتما شما هم در شهرها دیده اید سیستم کرتین وال شیشه ای هستند.

سیستم نمای خشک

سیستم های نمای خشک

دیگر شاید وقت آن رسیده باشد که دست از نماهای حجیم و بی روح برداریم و به سراغ نماهای مدرن و پیشرفته برویم. منظور سیستم نمای خشک است که با تکنولوژی به روز تولید شده تا نماهای ساختمان های ما ظاهری زیبا و با کیفیت داشته باشند.

سیستم نمای خشک نوعی از نما است که در دهه هفتاد میلادی توسط مهندسین آمریکایی جهت برج‌های بلند طراحی شد و در بیشتر ایالات این کشور مورد استفاده قرار گرفت و بعد از چندین سال به دلیل کاربرد بالا و منطبق بودن با استانداردهای جدید ساختمانی وارد ایران شد. با گذشت زمان این روش پیشرفت‌های چشمگیری داشته و در اکثر پروژهای مهم مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به گرایش انسان به سمت زیبایی و استفاده از تکنولوژی در جهان مدرن، علم معماری و طراحی نمای ساختمان نیز همسو با این موضوع با شتاب زیادی دچار دگرگونی گشته است، شرکت های زیادی در زمینه طراحی سیستم نمای خشک وارد رقابت شده اند، اما تعداد معدودی چون آرمن طرح و نما با داشتن کادری مجرب و دستگاه های پیشرفته توانسته به عنوان مجری، مشاور و طراح این نما ها باشد.

سیستم نمای خشک به یکی از مدرن ترین شیوه های پیاده سازی نما تبدیل شده است و در بسیاری از محیط ها از این شیوه طراحی نما استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت که این سری از نما امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به خصوص ساختمان های بلند مرتبه از آن استفاده می کنند. در واقع باید بدانید که این سری از انواع نما امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و می توان گفت که در زمینه جلوگیری از سنگین تر شدن وزن ساختمان از این سیستم نما استفاده می شود.

ضرورت و اهمیت استفاده از نمای خشک

افزایش ایمنی در سیستم نمای خشک غیر قابل انکار است. این مسئله به خصوص در ساختمان های بلندمرتبه شهری بسیار مهم است و همچنین کاهش وزن و عدم استفاده از دوغاب که باعث افزایش وزن می شود که در نهایت می تواند وزن سازه را بسیار بالا ببرد، باعث شده است تا استفاده از نمای خشک در ساختمان های بلند بیشتر اهمیت داشته باشد.