آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع نمای خشک

آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع نمای خشک

سیستم دو پوسته کرتین وال

با پیشرفت صنعت ساختمانی به تدریج دیوار های حجیم گل، خشت، سنگ و همچنین انواع نماهای سنگی یا آجری جای خود را به نماهای مدرن و پیشرفته امروزی مانند سیستم کرتین وال و انواع دیگر آن داده اند.

سیستم کرتین وال (Curtain wall systems) در معادل فارسی به دیوار پرده ای معروف است. نما مدرن کرتین وال یا لامل شبیه به پرده و حائل بین دو فضا بوده که کاملا سبک و قابل انعطاف می باشد. این نوع نماها هیچ باری از ساختمان را به دوش نمی کشند و فقط نیروی وزن خودشان و دیگر نیرو های جانبی نظیر باد را تحمل می کنند.

نمای کرتین وال شیشه ای

در طراحی سیستم های کرتین وال، موارد دیگری به غیر از زیبایی مورد توجه قرار می گیرد و این ملاحظات در طراحی نهایی تأثیر می گذارد، به ویژه هنگامی که صرفه جویی در انرژی بیشترین نگرانی را برای بیشتر مشتریان دارد.

در طراحی نمای کرتین وال شیشه ای، روکش بدون تعمیر و نگهداری مورد نظر است. لوله آلومینیوم آنودایز شده و پانل ها با لایه های فلوروپلیمر جایگزین شده است که نوید عمر طولانی آن را می دهد. جریان انرژی از طریق دیوارها، پانل های نمای کرتین وال شیشه ای با مواد عایق مانند ایزوسیانورات ها یا پانل های کارخانه تشکیل شده که درجه های مختلفی از مقاومت حرارتی را از طریق خود پانل فراهم می کنند. با این حال همان درجه کیفیت عایق باید در سایر اجزای سیستم مانند لوله، مهر و موم و شیشه وجود داشته باشد یا بیش از حد بکار رفته باشد. مقاومت در برابر تراکم و ضریب مقاومت تراکم یاCRF، می تواند عملکرد حرارتی نسبی پنجره ها را با توجه به تراکم پیش بینی کند. هرچه CRF بالاتر باشد، مقاومت آن در برابر تراکم بهتر خواهد بود و یک عامل مهم در طراحی به حساب می آید.


انواع نمای کرتین وال شیشه ای

مجری نمای خشک

مجری نمای خشک باید مهارت، خلاقیت و تجربه ویژه ای داشته باشد تا بتواند این نما را در ساختمان اجرا کند. مجری نمای خشک در واقع فرد یا شرکتی می باشد که مسئولیت نصب و اجرای نمای خشک را بر عهده می گیرد. با توجه به مهارتش و شناخت مناسب از انواع پوشش می توانید مشورت و کمک های لازم را دریافت کنید.

مصالح نمای خشک نسبت به مصالح سنتی که در ساخت ساختمان به کار می رفته است بسیار متفاوت می باشد. یکی از نماها پرطرفدار است که امروزه در بیشتر ساختمان ها از آن استفاده می کنند، چرا که هم بسیار عالی می باشد و همچنین کار کردن با آنها بسیار راحت تر است.
یکی دیگر از مزیت های مصالح این است که شما می توانید به راحتی آنها را نصب نمایید، ولی دقت داشته باشید که نصب و اجرای آن باید توسط مجری انجام شود که در این زمینه تخصص کافی دارد و به بهترین روش ممکن می توانند آنها را نصب کند. برای اینکه با مصالح آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

سیستم نمای خشک - قیمت نمای خشک - آرمن طرح ونما
آرمن مجری سیستم نمای خشک

 

معرفی برخی از مصالح نمای خشک :

شما می توانید از هرگونه مصالحی که قابلیت استفاده کردن در نمای داخلی و خارجی دارد به عنوان مصالح استفاده کنید.
مصالح باید ضخامت ۵ میلی متر تا ۵۰ میلی متر داشته باشد. البته باید بدانید که استفاده کردن از مصالحی که اندازه بزرگتری دارند مفیدتر است، چرا که هزینه زیرسازی این دسته از مصالح بسیار کمتر می باشد.
حالت بهینه دیوار برای اینکه به خوبی نمای خشک را ایجاد کند، به صورت دیوارهایی پیوسته بوده که ارتفاع و طول زیادی دارد. اگر دیوار در این حالت باشد شما میزان بسیار کمتری از مصالح نمای خشک استفاده می کنید. اما هر اندازه ای که میزان سطوح بازشو بیشتر باشد، شما مجبور هستید میزان مصالحی را که برای زیر سازی استفاده می کنید را افزایش دهید، در نتیجه مجبور هستید هزینه زیاد را برای اجرای نمای و مصالح آن پرداخت کنید. در ادامه برخی از مصالحی که در نمای خشک از آن استفاده می شود را معرفی می کنیم تا آشنایی بیشتری با آنها داشته باشید.

 

آشنایی با انواع نما خشک

برای اینکه شما هم با انواع نما خشک و کارایی آنها آشنایی داشته باشید برخی از آنها را در ذیل بیان می کنیم:

  1. سیستم های فایبر سمنت :

    یکی از انواع نما خشک سیستم های فایبر سمنت می باشد. این نوع نما طرح ها و رنگ های گوناگونی دارد. کسانی که مجری نمای خشک می باشند این نوع نما را بیشتر برای ساختمان هایی که باید مقاومت بسیاری در برابر آتش سوزی و امواج داشته باشند پیشنهاد می دهند. الیافی که در این نوع از نما وجود دارد مقاومت بسیار بالایی ایجاد می کند، به همین دلیل در برابر هر ضربه ای مقاوم است.
    عملکرد این نما در هر دو نمای بیرونی و نمای داخلی بسیار مناسب بوده و به خوبی دیوار ها را پوشش می دهد. بنابراین بهترین پنل های مقاومت در برابر رطوبت و نور داشته این گزینه است.

    مصالح نمای خشک - اجرای نمای خشک - نمای خشک - نمای سرامیک خشک
    مصالح نمای خشک – آرمن مجری نمای خشک
  2. چ پی ال :

    مجری نمای خشک استفاده از این نوع نما را بیشتر به کسانی توصیه می کنند که یک نمای تزئینی می خواهند. این نوع از نما در اندازه و ابعاد گوناگونی تولید می شود و زیبایی ساختمان را بسیار افزایش می دهد. دوام و مقاومت پنل هایی که در این نوع از نما به کار می رود در برابر مواد شیمیایی بسیار بالا می باشد.
    همچنین مجری نمای خشک از این نوع پنل ها برای آراستن آسانسور و ساخت کابینت های آشپزخانه استفاده می کند. یکی دیگر از کاربردهای این پنل صنایعی مانند خودروسازی و واگن سازی می باشد.

  3. سرامیک :

    در بیشتر ساختمان های معمولی مجری نمای خشک از سرامیک این نما استفاده می کند، استفاده از این نوع نما بیشتر برای نمای خارجی ساختمان است. به طور کلی یکی از مناسب ترین و متداول ترین مصالح ساختمانی این نوع می باشد.

  4. کامپوزیت آلومینیومی :

     استفاده از نوع نما را برای زیبایی بیشتر ساختمان پیشنهاد می دهد، همچنین مقاومت و دوام این نوع از نما به این دلیل که چند لایه است بسیار بالا می باشد.

مصالح نمای خشک - نمای سرامیک خشک - آرمن مجری نمای خشک
کامپوزیت آلومینیومی

شرکت آرمن طرح و نما ، به عنوان مجری نمای خشک به صورت کاملا ویژه از نمای خشک از نوع سرامیک خشک در نما استفاده می کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

نصب و اجرای اسکای لایت

نصب و اجرای اسکای لایت

یک پروژه آسان نیست زیرا مستلزم بریدن سقف و نصب اعضای جدید قاب بندی و همچنین نصب دیواره های سقفی و به پایان رساندن سقف در زیر اسکای لایت است. اگر مهارت نجاری خوبی داشته باشید، دستورالعمل های سازنده را دقیق دنبال کنید. در غیر این صورت، یک نجار حرفه ای استخدام کنید. دستورالعمل های ارائه شده در اینجا ایده ای راجع به کار می دهد.
۱. دهانه را برش داده و قاب بزنید
توضیحات سازنده اجرای سقف شیشه ای  را برای بریدن سوراخ در سقف خود دنبال کنید. از داخل آن را سوراخ کنید، البته این بسته به نظر شما است که می خواهید اجرای اسکای لایت وسط چراغ قوه باشد یا کمی آن طرف تر قرار گیرد. سپس بر روی پشت بام کار خود را آغاز کنید و تا دهانه را با اره مدور برش دهید. دهانه را طوری تنظیم کنید که از نظر ساختاری مطابق با ساختار ساختمان درست باشد. قبل از برش و جدا کردن آنها حتما مراقب انتهای رفرهای سقفی باشید و تیرچه های هدر را عمود بر بقیه تیرچه ها نصب کنید.

اگر نورگیر در بالای اتاق زیر شیروانی نصب شده است، شما به یک سوراخ در سقف اتاق زیر آن نیاز دارید، آن را برش داده و قاب کنید و یک شافت نوری را از طریق اتاق زیر شیروانی بکشید. توجه کنید اگر با شیوه های اساسی نجاری آشنا نیستید و یا یک اسکای لایت بزرگ نصب می کنید که به حذف بیش از یک قسمت از سقف نیاز دارد، با یک حرفه ای مشورت کنید
۲. سوراخ کردن پشت بام در اجرای اسکای لایت
با استفاده از یک ابزار و یک طاقچه، پشت بام سقف را حدود ۳ اینچ از قسمت باز کرده و در هر چهار طرف برش دهید. اسکای لایت را در جای خود قرار دهید، به گونه ای که مرکز آن بر روی دهانه قرار گیرد. سپس آن را با میخ یا پیچ به سقف وصل کنید.

۳. قرار دادن نوار کاغذ در زیر لایه ها
نوارهای کاغذ بام را حدود ۸ اینچ عرض برش داده و آنها را زیر پشت بام بکشید. قطعه پایین، سپس طرفین و سپس قسمت بالا را نصب کنید. ایده ارائه شده در اینجا برای اجرای اسکای لایت این است که قطعات را به صورت سقفی با قطعاتی که از پشت بام قرار دارند، همپوشانی دهید تا آب به درون آن نفوذ نکند. برای برداشتن تمام میخ های بام که در این کار قرار دارند، از نوار کابین مسطح استفاده کنید و مواظب باشید که پشت بام آسیب نبیند.

۴. نصب اسکای لایت
برای اجرای اسکای لایت به طور، یک قطعه تکی به طور منقطع در اطراف اسکای لایت پیچیده و در بالای پشت بام سقف قرار دهید. ناخن های بام یا فلشینگ را به صورت افقی و نه به صورت عمودی به پشت بام به داخل اسکای لایت سوار کنید. در مرحله بعد، قسمتهای جداگانه ای از سقف شیشه ای  را در زیر پشت بام بکشید. از هر طرف، از پایین شروع کنید و کار را ادامه دهید. قطعات اسکای لایت باید به اندازه ۴ اینچ با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

۵. قطعات جانبی اسکای لایت را نصب کنید
در اجرای اسکای لایت این قطعات طوری طراحی شده اند که محکم روی اسکای لایت قرار می گیرند و اطمینان حاصل می کنند که آب نمی تواند بین مرحله چشمک فلشینگ بالایی را با لغزیدن آن در زیر پشت بام و اتصال آن به اسکای لایت نصب کنید.

سقف شیشه ای اسکای لایت - نورگیر سقفی - نمای اسکای لایت
سقف شیشه ای اسکای لایت

سیستم کرتین وال

سیستم کرتین وال ساختمان بخشی از عناصر طراحی شگفت انگیز و جدایی ناپذیر از معماری و ساخت مدرن یک ساختمان است. گرچه به طور کلی این طراحی تنها یک پانل های شیشه ای است که به ساختمان متصل شده است، یک طراحی تخصصی فشرده ای به حساب می آید که شامل چندین فن آوری مدرن می باشد. تخصص و مهارت دو عامل اصلی و مهم در اجرای نمای کرتین وال ساختمان و هر سیستم نمای شیشه ای دیگر است که در دهه های گذشته با نمای مشابه ساختمانی طراحی شده است.
سیستم اجرای نمای کرتین وال ساختمان
روش های نامحدودی برای طبقه بندی انواع سیستم نمای کرتین وال  وجود دارد، در ادامه شرح انواع نمای کرتین وال ساختمان به طور گسترده آمده است. اجرای نمای کرتین وال ساختمان مانند هر رویکرد دیگر پیش از ساخت و بسیاری از برنامه های اولیه در اجرا، یکی از کارهای مهم در طراحی ساختمان است که باعث می شود چندین جنبه نظم بیشتری در روند کار و ساخت نمای زیبا و منظم ایجاد کند.

ویژگی های اجرای نمای کرتین وال ساختمان

• طراحی معماری
اجرای پکیج های ساختمانی همچون نمای کرتین وال در واقع نمای ساختمان را در بر می گیرد که ارتباط اصلی معماری ساختمان را نشان می دهد و هدف و میل طراحی را برای دستیابی به جذابیت بصری خاص تعریف می کند. از این رو معماری نمای کرتین وال در تعیین جزئیات سطح کلان و خرد از جمله مصالح، اتصالات و غیره نقش حیاتی دارد.
• مهندسی نما
مهندسی نمای کرتین وال با چندین رشته مختلف از جمله مهندسان سازه، متخصصان مواد، طراحان محصولات، متخصصان مکانیک و تولید سرو کار دارد. طراحان یا مهندسان نما ارتباطات اصلی بین معماران و سازندگان هستند، کار آنها پیاده سازی طرح معماری با استفاده از راه حل های طراحی ساختمان است که با جزئیات بیشتری طراحی شده است. مهندسی نما و اجرای نمای کرتین وال ساختمان چندین عنصر اصلی قابل رویت را تعریف می کند که تأثیرات معماری را نشان می دهد، از این رو رویکرد طراحی معماری با رویکرد متعادل در مورد نیازهای معماری و مهندسی در اجرای نمای کرتین وال ساختمان لحاظ می شوند. این مرز محدودیت های مهندسی را تحت فشار قرار می دهد و برای دستیابی به راه حل های بسیار سبک وزن و بسیار ساده و بهینه سازی شده، اغلب به چالش کشیده می شود.

اجرای نمای کرتین وال ساختمان - کرتین وال
سیستم نمای کرتین وال

کاربرد اجرای نمای کرتین وال ساختمان

سیستم نمای ساختمان یکی از برجسته ترین موارد در بخش ساخت و ساز است. امروزه صنعت از فن آوری ها و روندهای طراحی ها و تکنیک های صنعتی استفاده کرده است. این امر به جای استفاده از راه حل طراح ، از طریق رویکرد طراحی محصول استاندارد و یا سفارشی به صنعت نما کمک زیادی کرده است.

طراحی های تست شده با استفاده از زمان و راه حل های ابتکاری با جسارت فراوان، در بسیاری از ساختمانها در سراسر جهان مورد تست، طراحی و اجرای موفقیت آمیز قرار گرفته است. مفهوم پیش ساخت و رویکرد به پایان رسیده در کارخانه، نه تنها به پیش برد اجرای پروژه ها کمک کرده است، بلکه باعث افزایش اطمینان از راه حل های طراحی شده است که می تواند برای هرگونه نیازی پیچیده کار شود. در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن فناوری های طراحی و تولید تأثیر مثبتی در صنعت نما که به طور مداوم در حال پیشرفت است، ایجاد کرده است.