آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع نمای خشک

آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع نمای خشک

نمای سرامیک خشک

نمای سرامیک خشک چیست؟

نمای سرامیک خشک برای نخستین بار در سال ۱۹۷۰ در کشور ایالت متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. استفاده از نمای سرامیک خشک باعث حل مشکل فشار حاصل از باد بر نمای سازه در ساختمان های بلند و آسمان خراش ها شد.

به مرور استفاده از نمای سرامیک خشک به دلیل مزایای زیادی که با خود داشت مود تایید بسیاری از استانداردهای جهانی در صنعت ساختمان و بسیاری از طراحان و معماران مهم دنیا قرار گرفت.

نمای سرامیک خشک که به آن نمای سرامیک خشک پرسلانی هم گفته می شود جزء دسته سرامیک های پیشرفته محسوب می شود.در فرایند تولید نمای سرامیک خشک از دستگاه های پیشرفته برای ورقه ورقه نمودن استفاده می شود. همچنین استفاده از فناوری روز در مراحل پخت آن باعث شده که مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، دما و عوامل محیطی داشته باشند.

همچنین با حذف ملات در مراحل نصب سرامیک خشک نما و استفاده از پنل های آلومینیوم برای اجرای سرامیک خشک در نما باعث شده است که با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط مجری طرح حتی در برج های با ارتفاع زیاد نیز قابل اجرا باشد.

انواع سرامیک خشک نما

نمای سرامیک خشک فول بادی
سرامیک مجوف
این سرامیک ها به دلیل داشتن سوراخ هایی مملو از هوا در خود خاصیت عایق بندی بالایی دارند. زیرا همانطور که میدانید هوا عایق بسیار خوبی است و از این رو از نفوذ و یل خروج هوای گرم و سرد به داخل سازه جلوگیری می کند. یکی دیگر از مزایای وجود حفره های هوا در این سرامیک ها کاهش وزن در آن ها است و همین امر باعث کاهش وزن نما و افزایش ایمنی سازه خواهد شد.
سرامیک خشک فول بادی

این نوع از سرامیک ها نسبت به سرامیک خشک فول بادی حفره های هوایی کمتری دارند. همچنین خاصیت جذب آب در آن بسیار پایین تر است. از نظر قیمت سرامیک خشک نمانسبت به سرامیک مجوف دارای قیمت پایین تری می باشد. 

نمای سرامیک خشک

انواع روش های اجرای نمای سرامیک خشک

روش نصب نمایان

در این روش پنل های سرامیک با استفاده از کلیپس هایی از جنس فلز استیل به زیرساز های آلومینیوم متصل می شوند. رنگ کلیپس ها را برای ایجاد ظاهری یک دست با رنگ های پودری با رنگ نمای بکار رفته در سازه یکسان می شود. جهت جلوگیری از لغزش کلیپس ها در محل اتصال به زیر ساز آلومینیوم از پلاستیک های مخصوص استفاده می کنند.

سیستم نمای خشک نامشهود یا غیره نمایان؛ در این روش نیز بست های مورد استفاده برای نگهداری سرامیک، پس از نصب نما قابل مشاهده نمی باشند. این روش نسبت به روش نمایان از زیبایی خاصی برخوردار است، در این سیستم ها، پیش از نصب، عملیاتی بر روی سطح رویه انجام می شود.

روش نصب با استفاده از اتصالات کیل

در این روش در واقع از اتصالات مخفی برای نصب نما استفاده می کنند. در این روش ابتدا سرامیک سوراخ شده و به آن اتصالات آلومینیومی متصل شده و به روی زیرسازهای نما نصب می گردند. این روش به دلیل مزیت های فراوانی که دارد در پوشش نماهای

  روش نصب سیستم شیاری

در روش نصب شیاری ابتدا با استفاده از دستگاه شیارهایی به شکل V در دو جهت معکوس ایجاد می کنند و سپس اتصالات آلومینیومی را با استفاده از چسب مخصوص به سرامیک متصل می کنند و در نهایت به روی به روز زیر سال با استفاده از پیچ و مهره رگلاژ می شود.

مزایای استفاده از سرامیک خشک نمای ساختمان

مزایای استفاده از سرامیک خشک نمای ساختمان

 آرمن طرح و نما در زمینه سیستم های نمای خشک به عنوان مجری و مشاور پروژه های بزرگ فعالیت دارد در صورت تمایل به همکاری مشترک یا دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.