آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع نمای خشک

آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع نمای خشک

معرفی چهار سیستم نمای ساختمان تجاری مدرن

در دنیای تجارت رقابتی امروز، نه تنها سازمان ها نیاز به ایجاد یک هویت ویژه با نام تجاری دارند، بلکه ساخت یک ساختمان تجاری منحصر به فرد برای برند آنها نیز امری حیاتی است. امروزه طراحی نمای ساختمان تجاری مدرن ، مطابق با ایده های ابتکاری صاحبان ملک نیز، وارد عرصه رقابت شده است. در واقع، وقتی صحبت از مفاهیم طراحی نمای ساختمان تجاری است، سازمان ها به دنبال ایجاد طرح های بسیار خلاقانه، صرف نظر از بزرگی یا کوچکی ساختمان تجاری خود هستند.

نمای سرامیکی در طراحی نمای ساختمان تجاری مدرن

نمای سرامیکی یک طراحی ایده آل برای نمای ساختمان تجاری مدرن و همچنین اتاق های داخلی است. برای استفاده از نمای سرامیکی مزایای فراوانی برآورد شده است. سرامیک در برابر تاثیرات محیطی مقاوم است و در برابر تابش آفتاب تغییر رنگ نمی دهد. این نما ساخته شده از سرامیک در تنوع رنگ و مدل بسیار گسترده است و در طراحی منعطف است.

نمای سرامیکی به لحاظ زیست محیطی فاقد آلودگی است و ۱۰۰٪ از مواد طبیعی ساخته شده است و امکان بازیافت مجدد آن از نخاله های ساختمانی وجود دارد. نمای ساختمان تجاری مدرن ساخته از سرامیک، عایق صوت، رطوبت و حرارت بوده و در زمستان از گرمای داخل محافظت می کند.

سرامیک با توان حرارتی بالا در برابر آتش سوزی مقاوم است و همچنین با سطح صاف و صیقلی، قابل شستشو است و به راحتی تمیز می شود. چنانچه برای نمای ساختمان تجاری مدرن خود به دنبال یک نمای جذاب و در عین حال با صرفه اقتصادی هستید، نمای سرامیک می تواند یک انتخاب ایده آل باشد.

نمای مدرن فلزی در طراحی نمای ساختمان تجاری

آلومینیوم رایج ترین ماده ای است که به دلیل قیمت پایین و مقاومت بالا در برابر خوردگی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما گاها از فلزات دیگر همچون فولاد ضدزنگ و مس نیز برای ساختمان هایی با طول عمر بالا استفاده می شود.

انواع نماهای فلزی در نمای ساختمان تجاری مدرن

  • نمای فلزی اسفنجی: این پانل ها دارای جنس فلزی هستند که با عایقی از فوم ساخته می شوند.
  • نمای فلزی لایه لایه: این نماها دارای روکش فلزی با صفحات عایق از پیش ساخته می باشند. در این نما، قطعات فلزی از لبه آنها به یکدیگر متصل می شوند.
  • نمای فلزی لانه زنبوری: این پانل ها دارای جنس فلزی هستند که در آن نمای ساختمان تجاری مدرن به شکل لانه زنبوری طراحی شده اند.
  • نمای فلزی تخت: این نمای ساختمان تجاری مدرن فلزی، به طور معمول از صفحه فلزی با ضخامت ۸/۱ اینچ ساخته می شوند. این پانل ها منعطف بوده و در عین حال مقاوم در برابر ضربه می باشند. در این نما، صفحات به وسیله جوش دادن به هم متصل می شوند.
  • نمای کامپوزیتی با روکش فلزی: نمای ساختمان تجاری مدرن در این مدل، از جنس فلز تشکیل شده که دارای یک هسته ترموپلاستیک نازک هستند. ضخامت ورق های فلزی به طور معمول کمتر از ۰.۰۵ اینچ (۱.۱۰ میلی متر) است و نما به طور کلی ۴/۱ اینچ (۶ میلی متر) ضخامت دارد. این پانل ها نیز امکان خم شدن دارند اما به اندازه پانل های تخت مقاوم به ضربه نیستند.
نمای کامپوزیتی با روکش فلزی
نمای کامپوزیتی با روکش فلزی

   نمای شیشه ای ساختمان تجاری مدرن

استفاده از شیشه در نمای مجتمع تجاری مدرن، فرصت بیشتری را برای ورود نور به داخل فراهم می کند و فضای دلنشین تری را برای ساکنین ساختمان ایجاد می کند. همین امر باعث استقبال بیشتر صاحبان ملک برای استفاده از نمای شیشه ای شده است. اما از نگاه معماری، استفاده از شیشه سبب زیبایی نمای ساختمان می شود.

 دلایل استقبال از نمای شیشه ای در نمای ساختمان تجاری مدرن

در نمای ساختمان تجاری مدرن که با شیشه طراحی شده باشد، اجازه ورود نور خورشید به ساختمان بیشتر می شود که این مسئله می تواند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شود، چراکه می توان به جای صرف انرژی و استفاده از نور مصنوعی از نور طبیعی بهره برد. برخلاف تصور عموم، پیشرفت های فناوری در صنعت شیشه در حقیقت به تنظیم حرارت ساختمان ها کمک کرده است. با توجه به الزامات شدید مصرف انرژی که امروزه برای ساختمان های تجاری قرار داده شده است، بهره بردن از شیشه، با هدف تحقق رعایت محدودیت ها و همچنین استفاده از مزایای صرفه جویی در مصرف انرژی دارای اهمیت است.

مقاومت شیشه در برابر عناصر سخت آب و هوایی چون باد و طوفان و برف و تگرگ سبب شده تا امتیازات بیشتری نسبت به سایر مصالح آسیب پذیر باشند. همچنین شیشه با ظاهری یکپارچه دارای مقاومت بیشتری نسبت به مصالح خرد و سست است. از طرفی از آنجایی که شیشه در برابر پوسیدگی مقاوم است گزینه ای مناسب برای استفاده در نما با طول عمر بالا است.

نمای ساختمان تجاری
نمای ساختمان تجاری

 

نمای کامپوزیت در ساختمان های تجاری مدرن

نمای کامپوزیت بهترین راه حل در مواقع نوسازی نمای ساختمان است. از نماهای کامپوزیت نه تنها برای طراحی در نمای ساختمان تجاری مدرن استفاده می شود، بلکه برای تزئین فضای غرفه های داخلی نیز به کار می رود. از این نما همچنین برای ساخت سقف های معلق، نیمکت ها، ستون ها، دیافراگم ها و ریل های محافظ نیز استفاده می شوند.

مزایای نمای کامپوزیت

وزن سبک و استحکام بالای نمای کامپوزیت در نمای ساختمان تجاری مدرن، سبب می شود تا بار کلی ساختمان کاهش یابد. همچنین این نما از جمله نماهایی است که می تواند در هزینه های مشتری به میزان قابل توجهی صرفه جویی کند و گزینه های بی شماری را برای طراحی در اختیار صاحبان ملک قرار دهد. از طرفی، فناوری پیشرفته رنگ آمیزی و پوشش PVDF با کیفیت بالا، سبب یکنواختی رنگ و دوام رنگ آمیزی به صورت طولانی مدت می شود.

از آنجایی که هسته این قطعات با مواد معدنی ضد حریق پر شده، در برابر آتش سوزی مقاوم بوده و از طرفی ضریب جذب صدای ۶ برابری این نما در مقایسه با نماهای فلزی آلومینیومی سبب شده تا یک انتخاب ایده آل برای آن دسته از کسانی باشد که در عین ظاهر زیبا و امن به دنبال آرامش نیز هستند.

مزایای نمای کامپوزیت
مزایای نمای کامپوزیت – آرمن طرح ونما

 

آرمن طرح و نما، با تمرکز بر طراحی تخصصی نماهای سرامیکی، کامپوزیتی، شیشه ای و… توانسته با انجام پروژه های متعدد تجاری، هنر و خلاقیت را با علوم مهندسی در آمیزد و با جلوه ای نو، در زیبایی شهری سهیم باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد